اشتباهات رایج در سئو سایت برای موبایل – قسمت دوم

عدم استفاده از ریچ اسنیپت (Rich Snippet)

یکی از روش های پاسخ گویی سریع به جست وجو های کاربر توسط گوگل، ریچ اسنیپت است. برای آشنایی با Rich Snippet باید از schema.org استفاده کنید. بنابراین اگر هنوز از schema.org یا دیتا استراکچر برای سازماندهی محتویات سایت خود استفاده نکرده اید، یکی از موارد کلیدی در رتبه بندی نتایج جست و جو و بهینه سازی سایت را از دست داده اید. زیرا گوگل و کاربران تمایل دارند تا از ریچ اسنیپت ها برای نمایش مثال های عبارت کلیدی جست و جو شده استفاده شود.

برای بررسی ساختار داده ای وبسایت خود و اطمینان از اینکه به صورت کامل و صحیح آن را پیاده کرده اید می توانید از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنید.

استفاده نکردن از Mobile Viewport

به دلیل اینکه تلفن های همراه دارای اندازه و سایزهای متفاوتی هستند، اگر از Mobile Viewport استفاده نکرده باشید و یا اینکه به صورت صحیح آن را به کار نبرده باشید، کاربر در خوانایی صفحه به مشکل خواهد خورد. زیرا به صورت صحیح صفحه در موبایل نمایش داده نمی شود. برای حل این مشکل باید از متا تگ Viewport استفاده کنید. اما خطاهای رایج در این بخش عبارتند از:

استفاده از Viewport های با اندازه ثابت و فیکس شده که تنها برای بعضی از صفحات موبایل بهینه شده اند.
استفاده از Viewport های ضعیف و با حداقل پارامترها که کاربران موبایلی را دچار مشکل می کند.
خوشبختانه این مشکلات را می توان با استفاده از موارد زیر به راحتی حل کرد.

فعال سازی user scaling
کنترل کردن ابعاد و مقیاس های اصلی صفحه با استفاده از متا تگ Viewport
تطابق با عرض صفحه نمایش بر اساس پیکسل های صفحه نمایش موبایل بر پایه width=device-width
برقراری نسبت دقیق بین کدهای CSS و نمایش آن ها در انواع دستگاه های موبایل
همچنین شما می توانید با تعریف CSS های مختلف سبک های متفاوتی را برای صفحات خود جهت نمایشگرهایی با اندازه بزرگ یا کوچک تعریف کنید.

اشتباهات رایج در سئو سایت برای موبایل – قسمت اول

یک دیدگاه برای “اشتباهات رایج در سئو سایت برای موبایل – قسمت دوم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *